پاسخ سوالات اندیشه اسلامی 1 سایت نهاد

پاسخ سوالات اندیشه اسلامی 1 سایت نهاد
پاسخ سوالات اندیشه اسلامی 1 سایت نهاد


پاسخ سوالات اندیشه اسلامی 1 سایت نهاد

جدیدترین بخش خدمات آموزشی سامانه می باشد که به ارائه محتواهای آموزشی در قالب فایل های ویدوئی می پردازد.



فعالیت کلاسی دروس معارفDownloads-icon


فعالیت های اساتید معارفDownloads-icon


چگونه در دروس ثبت نام کنم ؟

Downloads-icon




دریافت فایل پیوست



پاسخ سوالات اندیشه اسلامی 1 سایت نهاد




دریافت فایل پیوست





در این مراسم، حجت‌الاسلام
اکبری‌اقدم، مسئول نهاد در دانشگاه علامه
طباطبایی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب قیصر امین پور را شاعر فرزانه انقلاب
و جزء شخصیت‌های برجسته ادبی و هنری جامعه تلقی می‌کنند، گفت: قیصر امین پور یکی از
شعرای نامدار این مرز و بوم است که شخصیت‌های برجسته علمی کشور درباره ایشان نظر
داده‌اند.

وی در پایان سخنان خود
با بیان آیاتی گفت: اگر یار دین الهی باشیم و در این مسیر قدم برداریم، می‌توانیم
یاد و خاطر شهدا را زنده‌ نگه داریم.

سخنران بعدی این
مراسم مهندس فاضلی، مدیر آموزش های فرهنگی سیاسی نهاد در دانشگاه ها بود. وی با
بیان اینکه یکی از برکات تحول ارتباطات و اطلاعات، وجود کلاس‌های مجازی است گفت:
در حال حاضر فضای مجازی زندگی دومی آدمی را به خود اختصاص داده است و از این رو
ارائه محتوای مفید در زمینه های مختلف فرهنگی معرفتی و مهارتی یکی از الزامات
فعالیت در این فضا می باشد.

فاضلی
با بیان اینکه یکی از ویژگی های مهم
مرحوم دکتر قیصر امین پور که او را از سایر شاعران متمایز می کند با نگاه تیزبین و
قریحه ادبی و ادراک بالای او از عالم هستی است گفت: علاقه‌مندان به تحلیل‌های ادبی
شعر معاصر قیصر امین پور، می‌توانند از طریق فضای مجازی، در هر زمان و مکان از
کلاس‌های مجازی که به همت مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان تهیه شده است، استفاده ‌کنند.

فاضلی با تاکید بر
فضای مجازی بیان کرد: در دانشگاه آریزونای آمریکا که بزرگترین دانشگاه دولتی
آمریکا است و هفتاد هزار دانشجو دارد، سیستم بیگ دیتا و آموزش مجازی متفاوتی به
کار گرفته شده است و ثمره‌های بسیار شگفت‌آوری داشته است .

وی به برخی از ثمرات
کلاس‌هاس مجازی آمریکا اشاره‌کرد و گفت:۵۷درصد ترک تحصیل و تغییر رشته در
آمریکا کاهش یافته است، یعنی هدایت تحصیلی از طریق آموزش مجازی کاملا هدفمند بوده
است.

این مدیر نهاد
افزود: بر اساس تحقیقات سال۲۰۱۶ هر دلار هزینه در آموزش مجازی
معادل۴۰دلار هزینه و بعضی کشورها۶۰ دلار هزینه در
آموزش‌های حضوری است.

فاضلی ادامه داد: از
طریق کلاس‌های آموزشی، کیفیت آموزش چند برابر می‌شود، کیفیت آموزش به این مفهوم که
زمان و مکان آموزش در اختیار مخاطب است و با بهره‌گیری از فضای ابری برای فضای
آموزشی محدودیت‌های کلاس را نداریم و تعداد منابعی که می‌تواند در دسترس باشد و تعداد
سوالاتی که می‌توان پرسید زیاد است.

وی با اشاره به
عدالت آموزشی گفت: با بهره‌گیری از این تکنولوژی هر فرد در دور افتاده‌ترین
روستاهای ایران نیز می‌تواند وارد کلاس مجازی شود و از کلاس استفاده‌کند.

فاضلی از افزایش تعداد
کاربران کلاس‌های آموزشی سخن گفت و به برخی ویژگی‌های این سامانه اشاره کرد و گفت:
در این سامانه مجازی بخشی مربوط به فضای متحول شده‌ی دنیا و فضای دوم زندگی است که
به پیچیدگی دنیا و فکر کردن به دنیا جدید اشاره دارد.

وی افزود: در حال
حاضر سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان، در کنار درس‌های تخصصی درس‌های سیاسی،مهارتی،
فرهنگی و…ارائه می‌دهد.

او در پایان سخنان
خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر۱۰۰۰ استاد عضو این سامانه هستند و
ما آماده تولید و استفاده هستیم، هر درس در سامانه۲۵ دقیقه است که فشرده
شده‌ دو ساعت سر کلاس و گاهی فشرده‌شده‌ دو جلسه‌ یک کلاس است.

در ادامه، دکتر
اسماعیل امینی، دبیر شورای شعر مرکز موسیقی در سخنانی گفت:علاقه‌مندان به شعر آرزو دارند، که ادبیات معاصر وارد دانشگاه شود.

وی ادامه داد:
دانشجویان رشته ادبیات بیشتر تاریخ ادبیات را می‌خوانند و به ادبیات زنده روزگار
خود اعتنا نمی‌کنند.

امینی اظهار کرد:
کسانی مثل قیصرامین پور، شفیعی‌کدکنی و سیدحسن‌حسینی شاعران شناخته شده بودند و
سپس وارد تحصیلات دانشگاهی شدند و تلاش کردند پیوندی بین ادبیات معاصر و تحقیقات
دانشگاهی ایجاد کنند، به همین دلیل آثار آنها هم خلاقیت و تازگی ادبیات معاصر هم
انسجام تحقیقات دانشگاهی را دارد.

او تصریح کرد: اگر
آموزش مجازی به عنوان مطالعه تکمیلی باشد مناسب است، اما اگر بخواهد جایگزین کتاب
باشد مناسب نیست.

دکتر بشیری از
استادان دانشگاه علامه در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه شعر انقلاب اسلامی در دانشگاه‌‍‌ها
غریب است و این درس را باید به عنوان یک درس اختیاری ارائه داد، گفت: بسیاری از
شاعران معاصر ذوق و شعرشان کم‌نظیر است، در این زمینه می‌توان از اشعار شاعرانی
چون علی ‌معلم، سیدحسن ‌حسینی، مرحوم احمد عزیزی و مرحوم قیصر امین‌پور نام برد.

بشیری افزود: مرحوم
امین‌پور استاد ادبیات فارسی هم بوده ‌است و ویژگی‌های شعرهای ایشان مجمع الجزایر
شعر فارسی است و خصوصیات بسیاری از شعرا در اشعار قیصرامین پور دیده می‌شود.

وی به«ترانه بوی نان نمی‌دهد» قیصر امین پور و راستین بودن این شاعر اشاره
کرد و ادامه داد: در رمان نون‌ و قلم جلال‌ آل‌احمد به این نکته اشاره شده است که
روشنفکران ایران آینده حکومت ایران را در دست صوفیان و روحانیون می‌دیدند.

در ادامه مراسم
بشیری با بیان نکاتی درباره حقیقت‌گویی شاعران‌ انقلاب گفت: در دانشگاه شعرهای انقلاب
محدودند، در صورتی که دانشجو باید سیر تحول اشعار انقلاب را بداند.

او یکی از نوآوری‌های
قیصرامین‌پور را رباعیات او خواند و گفت: بخشی از رباعیات امین‌پور مربوط به جنگ
است و در عین حال شاعری است که تمام سبک‌های شعری گذشته و امروز در اشعار او دیده
می‌شود.

«باران گرفت نیزه و
قصد مصاف کرد، آتش نشست، خنجر خود را غلاف کرد»

وی به غزلیات حافظ
که در عین نداشتن انسجام ظاهری دارای یک معنای واحد است اشاره کرد و افزود: اشعار
قیصر‌ امین‌پور به گونه‌ای سروده شده است که خواننده بعد از اتمام شعر می‌فهمد که
هر بیت چه معناهایی دارد.

بشیری
در پایان سخنان خود گفت: حکایت ما حکایت این است که «به قدر تشنگی باید چشید» و هر
کس به شعر علاقه دارد باید آن را دنبال کند.

لازم به ذکر است این
درس شامل درس گفتارهای است که در آن به نقد و نظر در مورد خاستگاه‌ شعر معاصر از
ادبیات مشروطه تا انقلاب اسلامی می‌پردازد که در آن به بررسی اشعار شاعرانی همچون
نیما یوشیج، اخوان ثالث، سهراب سپهری، فروغ فرخزاد و احمد شاملو پرداخته می‌شود.
این درس گفتار حاصل سخنرانی‌های مرحوم امین پور در خانه شاعران جوان بوده است که
به همت مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان تولید و ارائه شده است.

مرکز آموزش مجازی
دانشگاهیان به آدرسec.nahad.irیکی از مراکز تولید
محتوای فرهنگی، سیاسی، معرفتی و مهارتی در فضای مجازی است که خدمات رایگان آموزشی
را به صورت شبانه روزی و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد و تاکنون بیش از۴۳۰ هزار دانشجو و
استاد دانشگاه در این سامانه عضو شده‌اند.



پاسخ سوالات اندیشه اسلامی 1 سایت نهاد

با توجه به اینکه طرح مباحث مرتبط با ولایت یکی از
بایسته‌های اصلی و مهم جامعه دینی و انقلابی ماست از این رو مرکز آموزش
مجازی دانشگاهیان کوشیده است با طرح مباحث مرتبط با شخصیت امام علی(علیه
السلام) در  درس حقیقت مظلوم به ارتقای سطح دانش، بینش و معرفت دینی نسبت به شخصیت و
سیره عملی امیرالمومنین علی (علیه السلام) و شناخت هرچه بیشتر دانشجویان،
استادان و آحاد مردم نسبت به این امام همام کمک کند.

این
درس در ۱۰ جلسه آموزشی تدوین شده که آشنایی با شخصیت و فضائل امیرالمومنین
علی(ع)، آشنایی با حیات سیاسی حضرت علی (ع) در ۳ دوره زمانی(بررسی دوران
بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) تا پایان خلافت خلیفه سوم، رویدادهای مربوط به
بیعت مردم با حضرت، آشنایی با اقدامات حضرت علی (ع) پس از بیعت مردم و
آغاز حکومت ایشان)، آشنایی با تحلیل و تبیین ریشه ها و عوامل ایجاد جنگ‌های
بزرگ مسلمانان (جمل، صفین و نهروان) در عصر حکومت علوی، واکاوی ابعاد
جریان فتنه و رویکرد امیرالمومنین(ع) نسبت به آن به ترتیب عناوین جلسات یکم
تا دهم این درسنامه را شامل می‌شود.

 این درس بر اساس مباحث علمی و کارشناسی دکتر حشمت الله
قنبری تولید و تدوین شده است. شرکت کنندگانی که این درس را با موفقیت به اتمام برسانند
گواهی آموزشی از سوی مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان به آن‌ها اعطا خواهد شد.
































برای ارتباط با کارشناسان نام خود را وارد کنید.



فعالیت کلاسی دروس معارفDownloads-icon


فعالیت های اساتید معارفDownloads-icon


دانلود فایل پی.دی.اف راهنمای دانشجویان دروس معارفDownloads-icon


دریافت فایل پیوستDownloads-icon

این وب سایت هیچ گونه وابستگی به دانشگاه پیام نور ندارد. ثبت شده در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تاریخ بروزرسانی: 1399/5/13

حجم فایل: 6.67 مگابایت

تعداد بازدید : 1022713

پاسخ سوالات اندیشه اسلامی 1 سایت نهاد

سلام من لینک دانلود میزنم ولی هیچی نمیاره چرا؟

سلام. درحال بررسی و رفع خطا هستیم

نمونه سوالات راخریدم باز نشد اندیشه 2 چرا

سلام. کاربر گرامی از یک نرم افزار پی دی اف خوان جدید برای مشاهده فایلها استفاده کنید، مشکل برطرف می شود

برای ویرایش فایل نیاز به پسورد هست آیا امکان ارایه هست

سلام. کاربر عزیز فایلهای سایت برای جلوگیری از تغییر رمزنگاری می شوند. امکان ارائه پسورد وجود ندارد

سلام ممنون از سوالات شما

نمونه سوالات مبانی روان شناسی خرید کردم ولی فایلش به دستم نرسیده.

باسلام. کاربر گرامی از طریق قسمت پشتیبانی و به یکی از روشهای گفته شده مشکل خود را برای ما ارسال کنید تا بررسی کنیم

سوالات تستی همه فصل‌ها با جواب

چرا لینک دانلود همه دروس عمومی و اختصاصی گزارش خرابی لینک زده و دانلود نمیشه، لطفا رسیدگی کنید، یا حداقل اطلاع رسانی کنین علتش چیه کی درست میشه ما زمانمون داره میگذره

سلام. لینک دانلود وجود دارد و بررسی شد و مشکلی ندارد

سلام، چرت لینک دانلود نمونه سوالات اندیشه ۲ خرابه؟ باید کجا نمونه سوالاتشو بگیریم، ممنون میشم یه اطلاعی بدین

سلام. خراب نیست. برروی گزینه دانلود نمونه سوال کلیک کنید و نمونه سوال را دریافت کنید

ضمن سلام وعرض ادب خدمت شما اگر براتون مقدوره سوالات تستی اندیشه اسلام تلخیص کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی درقرآن بخش نبوت و ولایت آیت اله خامنه ای را برا من بفرستین دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی هستم قبلا از بزرگواری شما صمیمان تشکر وقدردانی می کنم

سلام. کاربر گرامی تمامی منابع موجود نزد ما در سایت قراردارد. نمونه سوالات دروس عمومی هم رایگان هستند. می توانید براحتی از سایت دریافت کنید

سلام .از کتاب اندیشه اسلامی ۲ .تلخیص کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن بخش نبوت و ولایت نمونه سوال تستی میخاستم

سلام. کاربر گرامی نمونه سوالات ما بصورت کتابچه ای و از تمام کتاب است. سوالات بصورت فصل فصل جدا نیستند

کلیه حقوق این سایت متعلق به کتابخانه دیجیتالی پیام نور(PNUEB) میباشد.


Downloads-icon

پاسخ سوالات مطرح شده در سایت آموزش مجازی دانشگاهیان به ادرس www.ec.nahad.ir

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه پانزدهم: آسيب شناسي مباحث مهدويت قرار داده شده است.  توجه : پاسخ صحیح به رنگ نارنجی می باشد.

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه چهاردهم: رجعت قرار داده شده است.  توجه : پاسخ صحیح به رنگ نارنجی می باشد.

پاسخ سوالات اندیشه اسلامی 1 سایت نهاد

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه سیزدهم: دستاوردها، قلمرو و مدت حكومت مهدوی قرار داده شده است.  توجه : پاسخ صحیح به رنگ نارنجی می باشد.

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه دوازدهم: برنامههاي حكومت جهاني مهدوی قرار داده شده است.  توجه : پاسخ صحیح به رنگ نارنجی می باشد.

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه یازدهم: ظهور و اهداف حكومت جهاني مهدوی قرار داده شده است.  توجه : پاسخ صحیح به رنگ نارنجی می باشد.

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه دهم: شرايط و علايم ظهور قرار داده شده است.  توجه : پاسخ صحیح به رنگ نارنجی می باشد.

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه نهم: انتظار قرار داده شده است.  توجه : پاسخ صحیح به رنگ نارنجی می باشد.

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه نهم: انتظار قرار داده شده است.  توجه : پاسخ صحیح به رنگ نارنجی می باشد.

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه هفتم: فوائد امام غائب قرار داده شده است.  توجه : پاسخ صحیح به رنگ نارنجی می باشد.

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه ششم: غيبت امام زمان(عج) و علل آن قرار داده شده است.  توجه : پاسخ صحیح به رنگ نارنجی می باشد.

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه پنجم: امام مهدي(عج) در نگاه اهل سنت قرار داده شده است.  توجه : پاسخ صحیح به رنگ نارنجی می باشد.

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه چهارم : امام مهدي(عج) در آينة قرآن و روايات قرار داده شده است.  توجه : پاسخ صحیح به رنگ نارنجی می باشد.

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه اول : دوران اختفا و پنهان زيستن امام مهد(عج) قرار داده شده است.  توجه : پاسخ صحیح به رنگ نارنجی می باشد.

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه دوم : امام مهدي(عج) در يك نگاه قرار داده شده است.

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه اول : ضرورت طرح مباحث مهدويت و كليات امامت قرار داده شده است. توجه : پاسخ صحیح به رنگ نارنجی می باشد.

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه پانزدهم: آسيب شناسي مباحث مهدويت قرار داده شده است.  توجه : پاسخ صحیح به رنگ نارنجی می باشد.

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه چهاردهم: رجعت قرار داده شده است.  توجه : پاسخ صحیح به رنگ نارنجی می باشد.

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه سیزدهم: دستاوردها، قلمرو و مدت حكومت مهدوی قرار داده شده است.  توجه : پاسخ صحیح به رنگ نارنجی می باشد.

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه دوازدهم: برنامههاي حكومت جهاني مهدوی قرار داده شده است.  توجه : پاسخ صحیح به رنگ نارنجی می باشد.

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه یازدهم: ظهور و اهداف حكومت جهاني مهدوی قرار داده شده است.  توجه : پاسخ صحیح به رنگ نارنجی می باشد.

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه دهم: شرايط و علايم ظهور قرار داده شده است.  توجه : پاسخ صحیح به رنگ نارنجی می باشد.

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه نهم: انتظار قرار داده شده است.  توجه : پاسخ صحیح به رنگ نارنجی می باشد.

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه نهم: انتظار قرار داده شده است.  توجه : پاسخ صحیح به رنگ نارنجی می باشد.

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه هفتم: فوائد امام غائب قرار داده شده است.  توجه : پاسخ صحیح به رنگ نارنجی می باشد.

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه ششم: غيبت امام زمان(عج) و علل آن قرار داده شده است.  توجه : پاسخ صحیح به رنگ نارنجی می باشد.

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه پنجم: امام مهدي(عج) در نگاه اهل سنت قرار داده شده است.  توجه : پاسخ صحیح به رنگ نارنجی می باشد.

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه چهارم : امام مهدي(عج) در آينة قرآن و روايات قرار داده شده است.  توجه : پاسخ صحیح به رنگ نارنجی می باشد.

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه اول : دوران اختفا و پنهان زيستن امام مهد(عج) قرار داده شده است.  توجه : پاسخ صحیح به رنگ نارنجی می باشد.

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه دوم : امام مهدي(عج) در يك نگاه قرار داده شده است.

در این پست پاسخ صحیح سوالات سایت مرکز اموزش مجازی دانشگاهیان درس آشنایی با معارف مهدوی جلسه اول : ضرورت طرح مباحث مهدويت و كليات امامت قرار داده شده است. توجه : پاسخ صحیح به رنگ نارنجی می باشد.

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد 


جواب سوالات ازمون سایت نهاد تیر ماه1399 pdfDownloads-icon

  فصل اول : انسان 

1) مهم ترین مسائل مربوط به انسان است؟ الف)فطرتب) خداشناسیج) جهاند) خودشناسی

  2 – کدام عبارت زیر دربرگیرنده راه های خداشناسی نیست؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) گنجینه های فطرت و نهاد را کشف کرد ب) امیال نفسانی را تعدیل نمودج) استعدادهای فطری را به کمال رساندد) استعدادهای مادی را به کمال رساند  

پاسخ سوالات اندیشه اسلامی 1 سایت نهاد

  3 – هر چه زمانی انسان از مرتبه انسانیت به حیوانیت تنزل پیدا می کند؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) انسان درصدد شکوفایی استعدادهایش نباشد و فقط به فکر رفع نیازهای مادی امیال نفسانی اش باشد. ب) هنگامی که خود را نشناسد و نیک و بد را نداندج) هنگامی که گنجینه های فطرتش را نشناسدد) هنگامی که دچار ضرر و خسران گردد  

  4 – منظور از خودشناسی انسان چیست؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) انسان نباید غفلت بورزد و به فکر امیال نفسانی باشدب) کسی که خود را نمی شناسد چگونه غیر خود را بشناسدج) هر کس خود را بشناسد پروردگارش را می شناسدد) انسان دارای استعدادها و نیروهایی برای فهم خود، جهان و تکامل انسانی است  

  5- کدامیک از آیات زیر برخودشناسی دلالت دارد؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) هرکس که خود را بشناسد پروردگارش را می شناسدب) کسی که خود را نمی شناسد چگونه می تواند غیر را بشناسدج) خداوند اندام انسان را موزون ساخت و از روح خویش در وی دمیدد) ای کسانی که ایمان آورده اید! به خود بپردازید  

  6 – «کسی که به خودشناسی دست یابد به بزرگترین سعادت و کامیابی رسیده است» این سخن کیست؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) حضرت علی (ع) ب) حضرت امام حسین (ع) ج) حضرت امام سجاد(ع) د) حضرت رسول اکرم (ص)  

  7 – منظور از «خود را بشناس» در نعبد دلفی به چه معناست؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) ارزیابی خود و اهمیت خودشناسیب) شناخت گسترده مرزهای وجودیج) کشف رموز خلق و پیچیدگی های وجود انساند) شناخت خدا و جهان  

  8 – خودشناسی از نظریات اساسی کدام فیلسوف است؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) کانتب) سقراطج)افلاطوند) ارسطو  

  9 – این سخن از کیست؟«انسان قبل از هر چیزی باید به ارزیابی و شناخت دقیق توانایی خود بپردازد»؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) کانتب) بطلمیوسج) افلاطوند) ارسطو  

  10 – المیزان اثر کدام فیلسوف است؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) مرحوم شهید مطهریب) مرحوم سیدمحمدحسین طباطباییج) مرحوم علامه جعفرید) مرحوم بروجردی  

  11 – کدام یک از گزینه های زیر از دلائل رجحان و ضرورت خودشناسی نمی باشد؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) مقدمه کمالب) حقیقت انسانج) پیش درآمد جهان شناسید) حلال مشکلات انسان  

  12 – این پرسش که «اگر انسان قدرت تعالی پرواز به عالم ملکوت دارد تا چه حد می تواند پروازکند» بر چه اصلی دلالت دارد؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) پیش درآمد جهان شناسیب) مقدمه خداشناسیج) مقدمه تکامل انسانید) شناخت سرمایه های وجودی  

  13 – کدام یک از گزینه های مبتنی بر اصل مقدمه خداشناسی است؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) اگر انسان از قدرت تعالی و پرواز خود استفاده نکند، آیا شایسته مذمت نیستب) اگر انسان دارای روح است، نیازهای او چیست و چگونه باید برآورده و تکامل یابدج) آیا انسان غیر از بدن مادی، حقیقت دیگری به نام روح داردد) آیا حد وجودی انسان در حد سایر حیوانات است یا قدرت پرواز کردن دارد؟  

  14 – این سخن از کیست؟ «من عرف نفسه عرف ربه»/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) حضرت علی (ع) ب) حضرت امام سجاد(ع) ج) حضرت امام محمدباقر(ع) د) حضرت امام جعفر صادق(ع)  

  15 – چرا انسان نمی تواند آفریننده خود باشد؟ زیرا …./a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) واجب الوجود استب) ممکن الوجود استج) ممتنع الوجود استد) دارای ساختاری پیچیده است16 – قوانین مادی مبتنی بر چه هستند؟الف) حس وظیفهب) حس و تجربهج) تجربه و فلسفهد) فلسفه و عقل17 – محور همه تعالیم ادیان الهی چیست؟الف) خودشناسیب) ایمانج) روح آدمید) جسم آدمی18 – کدام عبارت در خصوص روح صحیح است؟الف) روح را نمی توان با قوانین مادی و علوم حسی و تجربی مطالعه کردب) روح را می توان با قوانین مادی و علوم تجربی مطالعه کردج) اصولاً حقیقت انسان جسم است نه روحد) روح انسان قابل تجربه نیست بلکه از راه شهود می توان آن را شناخت19 – این آیه شریفه «ثم سواه و نفخ فیه من روحه» بیانگر چه موضوعی است؟ الف) بعد مادی انسانب) بعد معنویج) دو بعدی بودن انساند) الهی بودن انسان20 – روح پس از مرگ به….؟ الف) در عالم مادی به حیات خود ادامه می دهدب) در عالم مادی و غیرمادی از بین می رودج) در عالم برزخ به حیات خود ادامه می دهدد) در عالم برزخ قادر به ادامه حیات نیست 

فصل دوم: ایمان

21 – این آیه شریفه بیانگر چیست؟« خدا روح مردم را هنگام مرگشان به تمامی باز می ستاند»؟الف) شرافت و منزلت انسانب) حقیقت انسان که همان روح استج) عالم برزخ د) آفرینش انسان

  22 – کدام عبارت زیر صحیح نیست؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) پس از اخذ روح از بدن و جزئی از حقیقت انسان در زمین باقی می ماندب) توفی در آیات قرآن به معنی اخذ و گرفتن استج) بی شک فرشته مرگ هنگام مرگ، روح آدمی را می ستاند، زیرا بدن آدمی باقی استد) حقیقت انسان همان روح است و آدمی، واقعیتی جز آن ندارد  

  23 – تقسیم بندی علوم از دیدگاه فیلسوفان چگونه است؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) علوم نظری یا علوم حصولیب) علوم ادراکی و علوم نظری و علمیج) علوم نظری و علوم عملید) علوم ادراکی و علوم گرایشی  

  24 – اگر شناخت انسان از طریق صورت ها و مفاهیم ذهنی باشد به آن …؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف)علم حضوریب) علم حصولیج) علم ادراکید) علم گرایشی  

پاسخ سوالات اندیشه اسلامی 1 سایت نهاد

  25 – شناخت انسان به حالات روانی، احساساتی و عواطف از طریق علم … بدست می آید؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) حصولیب) حضوریج) عملید) نظری  

  26 – کدام عبارت زیر صحیح است؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) عقل توانایی ادراک مفاهیم کلی را داردب) حس وعقل از قوای علم حصولی هستندج) علم به تکالیف و وظایف انسان را حکمت عملی گویندد) همه موارد صحیح است  

  27- کدامیک از ابعاد گرایش انسانی، به حفظ ذات و صیانت از خود ارتباط دارد؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) بعد مادیب) بعد جسمانیج) بعد حیوانید) بعد فلسفی  

  28 – کدام یک از امیال زیر از انسان جدایی ناپذیر است؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) میل و محبت به همنوعب) میل و محبت به پدر و مادرج) میل و محبت به خداد) میل و محبت به همسر  

  29 – گرایش میل به جنس مخالف به کدام بعد گرایشی ارتباط دارد؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) غریزیب) انسانیج) فلسفید) الهی  

  30 – در چه زمانی ، میل به خدا صداق واقعی اش تجلی می یابد؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) هنگام دگرگونی در وجودشب) شکوفایی استعدادهایشج) هنگام رفع مانع و هوشیارید) هنگام بروز فطرت ذاتی اش  

  31 – کدام یک از گزینه های زیر از وظایف پیامبران است؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) حفظ ذات و صیانت از انسانهاب) بیدار کردن و برانگیختن فطرت آدمیج) تعلیم و تربیت و بعد گرایشی غریزی انساند) تعلیم چگونگی دگرگونی انسان  

  32 – تمایلاتی که با روح انسان سرشته شده اند، بعد ……نام دارند؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) بعد گرایشیب) بعد انسانیج) بعد حیوانید) بعد غریزی  

  33 – کدام عبارت صحیح نیست؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) هرگاه متعلق علم حضوری، خا و امور مرتبط به خدا باشد، شهود عرفانی استب) عقل از طریق استدلال ، قیاس و برهان به معلومات جدید می رسدج) عدالت خوب است این شناخت مربوط به حوزه نظر استد) تاریخ فلسفه اثر کانت است  

  فصل دوم : ایمان/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

34 – آرزوی انسان رسیدن به ……..است؟الف) برطرف کردن ناراحتی ای روحی و روانیب) سعادت و خوشبختیج) سعادت های دنیایید) آرامش و نشاط  

  35 – کدام یک از عوامل زیر موجب نشاط، آرامش و اطمینان قلبی است؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) خلاقب) ایمانج)وجداند) علم 36 – کدام عبارت زیر صحیح است؟الف) از دیدگاه قرآن، ایمان عامل رستگاری انسان استب) جایگاه ایمان، قلب آدمی استج) شناخت واقعی امور معنوی از طریق علم حضوری استد) همه موارد37 – این سخن از کیست؟«ایمان تصدیق قلبی و اقرار زبانی و عمل به ارکان و اعضاء است؟الف) امام صادق (ع) ب) امام علی (ع) ج) امام حسین (ع) د) امام رضا (ع) 38 – از دیدگاه قرآن ایمان بر……..استوار است؟الف) معرفتب) علمج) معرفت و علمد) اعتقاد39 – کدام عبارت صحیح است؟الف) افرادی هستند که علم و معرفت دارند و لیکن ایمان ندارندب) ایمان به معنای علم است که مبتنی بر آن استج) ایمان به چیزی که نمی شناسیم معنا و مفهومی خاص داردد) از دیدگاه قرآن ایمان مبتنی بر علم و معرفت است40 – یکی از دلایل انکار قوم بنی اسرائیل ، نسبت به حضرت موسی …….بود؟الف) عدم شناخت و آگاهیب) ظلم و ستمج) خودخواهی و تکبرد) برتری جویی و ستمکاری 

41 – خداوند متعال در آیه الکرسی(سوره بقره) ابتدا کدام مسأله را مطرح فرموده است؟ 

الف) تبیین و شناخت راه درست از باطلب) موضوع کفر و ایمانج) خشیت الهید) اراده الهی

  42 – خشیت الهی (ترس از خدا) ناشی از کدام صفات خداوند می باشد؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) قدرتب) علم و آگاهیج) حکمتد) عدل الهی  

  43 – طبق ایات قرآن (فاطر 28) چه افرادی از خدا می ترسند؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) فقط خردمندانب) فقط دانشمندانج) فقط کافراند) فقط منافقان  

  44 – کدام گزینه صحیح نیست؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) از دیدگاه اسلام، ایمان دینی با عقل منافات نداردب) در حوزه فلسفه دین، هنگامی که بحث ایمان و عقل مطرح است منظور ، رابطه ایمان و عقل استج) آدمی فقط از طریق عقل به سعادت جاودانه برسدد) عقل دین را تأیید می کند و دین عقل را  

  45 – آیه شریفه « انّ شرّالدّواب عندالله الصم الیکم الذین لا یعقلون» بیانگر چیست؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) ایمان و معرفتب) ایمان و عقلج) ایمان و عملد) ایمان و اختیار  

  46 – از دیدگاه قرآن، بدترین جانوران چه کسانی هستند؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) کسانی که غیبت می کنندب) کسانی که تعقل نمی کنندج) کسانی که سخنان انبیاء را نمی شنوندد) کسانی که از پدر و مادر سرپیچی می کنند  

  47 – از دیدگاه امام کاظم (ع) حجت های خدا برمردم کدام هستند؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) عقل – تعقلب) عقل – رسولان و انبیاء و امامانج) قرآن – عقلد) قرآن – تدبر  

  48 – «العقل دلیل المومن» این سخن از کیست؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) امام صادق(ع) ب) امام کاظم(ع) ج) امام علی (ع) د) امام باقر(ع)  

  49 – گزینش دین و پیروی از آن چگونه صورت می گیرد؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) به وسیله عملب) به وسیله ایمانج) به وسیله عقلد) به وسیله قرآن  

  50 – نمود ظاهری ایمان کدام است؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) اعتقادب) ایمانج) عملد) اختیار  

  51 – چرا ایمان و عمل صالح در قرآن با هم ذکر شده اند؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) عمل، از اجزای ایمان استب) ایمان ، نمود ظاهری عمل استج)انسان با ایمان و عمل، وحدانیت خدا را درک می کندد) ایمان، بدون عمل، راستین نمی باشد  

  52 – از دیدگاه امام صادق (ع) کمترین مرتبه ایمان چیست؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) شناخت خدا و قرآن و جهان هستیب) پذیرش اطاعت از حق شناخت امام زمان عصر خود و شهادت دادن به وحدانیت خدا و بندگی خداج) پایبند بودن به دستوران قرآند) خواندن نماز و عمل به دستورات دین  

  53 – خشنودی یا ناراحتی و پشیمانی از عمل، دلیل بر چیست؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) اختیارب) جبرج) اعتمادد) قدرت  

  54 – به اقتضای کدام صفات خداوند لازم است پیامبرانی را برای هدایت انسان ها برانگیزد؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) علم و آگاهی ب) قدرت و تواناییج) ربوبیت و حکمتد) رحمانیت و صمیمت  

  55 – کدام عبارت زیر صحیح نیست؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) حکمت خدا اقتضاء می کند که عالم، منحصر به دنیای مادی نباشدب) ملائکه از متعلقات ایمان است که جزء اصول دین محسوب نمی شودج) از راه عقل با شهود و رویت قلبی به عالم غیب، معتقد می شویمد) همه موارد56- هرچه ایمان فرد قوی تر باشد ……..بیشتر بالا می رود؟الف) امتحانات سختب) کمالج) ظرفیت وجودی فردد) اعتقاد57 – مرتبه برتر ایمان کدام است؟هدف فرد در آن مرتبه چیست؟الف) عقل – رضایت خداب) اختیار – رضایت فردج) عصمت – رضایت خداد) آرامش- رضایت خود58 –ایمان مبتنی بر چیست و جلوه آن چه نامیده می شود؟الف) عمل صالح – معرفتب) معرفت – عمل صالحج) علم – معرفتد) علم – یقین59 – کدام گزینه صحیح است؟الف) ایمان مبتنی بر معرفت است و جلوه آن یقین می باشدب) مرتبه برتر ایمان، درجه یقین است که فرد هدفی جزء رضایت خداوند نداردج) چون معرفت، عمیق تر گردد و عمل صالح او بیشتر شود ایمان او نیز استواری بیشتری می گیردد) هرچ ایمان قوی تر باشد، ظرفیت پایین می آید60 – آیه شریفه «قولو لا اله الاالله تفلحوا» بیانگر کدام اصول دین است؟الف) توحیدب) معادج) نبوتد) امامت  

/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

61 – بحارالانوار اثر کیست؟ 

 الف) محمدحسین طباطباییب) محمدباقر مجلسیج) احمد خوانسارید) حمید سبزواری

  62 – موضوع محوری همه ادیان چیست؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) خودشناسیب) وجود خداج) جهان شناسید) معاد  

  63 – وجود خدا از نظر فیلسوفان و متکلمان چیست؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) بدیهیب) فطریج) بدیهی – فطرید) غریزی  

  64 – این سخن از کیست؟ «کی دور بوده ای تا آثار و نشانه ها ما را به تو برسانند»./a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) امام علی (ع) ب) امام حسن (ع) ج) امام حسین (ع) د) امام رضا(ع)  

  65 – از چه راهی انسان با مشاهده مخلوقات و تدبر در حدوث و امکان و نظم پدیده ها به وجود خالقی مدبری دانا پی می برد؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) برهان هماهنگیب) از راه سیر و آفاقج) از راه سیر انفسد) از راه برهان هدفمندی  

  66 – در اصل به معنای آغاز و شروع است؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) فطرتب) خلقج) غریزهد) آفرینش اشیاء  

  67 – اموری که آفرینش موجود، اقتضای آن را دارد، چه می نامند؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) فطریب) اکتسابیج) برهان فطرتد) هدفمندی  

  68 – کدام عبارت صحیح است؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) یکی از تقسیمات امور فطری انسان عبارت است از شناخت فطری که انسان بدون آموزش از آن برخوردار است. ب) میل گرایش های فطری که مقتضای آفرینش همه افراد به طور یکسان است ، یکی از تقسیمات امور فطری استج) اگر نوع شناخت خدا برای هر فردی ثابت باشد که به آموزش نیاز داشته باشد به آن خداشناسی فطری گفته می شودد) گرایش به خدا را نمی توان خداپرستی فطری نامید  

  69 – وظیفه انسان های عادی برای شناخت خدا چیست؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) تلاش عقلانیب) گوش دادن به تذکر پیامبرانج) تلاش عرفانید) تلاش عقلانی و گوش دادن به تذکر پیامبران  

  70- آیه شریفه «دعوالله مخلصین له الدین ظلما نجاهم …»درباره کدام برهان سخن می گوید؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) علّیب) فطرتج) علّیتد) نظم  

  71 – در برهان علّی ، چگونه به وجود خدا پی می بریم؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) درگذر علت العللب) از طریق واجب الوجودج) از گذر معلولیت عالمد) از طریق نیازها و احتیاج  

  72 – تعریف عام علّیت دربرگیرنده چیست؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) علت تامهب) شرط معدات و سایر علل ناقصهج) کافی بودن برای تحقق وجود معلولد) موجودی که با وجودش تحقق و وجو موجود یگر ضرورت پیدا می کند  

  73 – هرگاه معلول، از پدیده ای بوجود آید آن را علت …. گویند؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) غاییب) فاعلیج) صدرید) مادی  

  74 – فعلیتی که در ماده پدید می آید و منشأ آثار جدیدی می گردد،علت …..می نامند؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) صوریب) فاعلیج) غایید) مادی  

  75 – کدام گزینه زیر در فاعل الهی بحث می شود؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) فیزیک – فلسفهب) فیزیک – طبیعیاتج) فلسفه – الهیاتد) الهیات – طبیعیات76 – فاعلی است که منشأ حرکت و دگرگونی اجسام و حالات است؟الف) فیزیکیب) غیرفیزیکیج) طبیعید) الهی77 – ملاک احتیاج معلول به علت چیست؟الف) ضعف وجودیب) تغییرناپذیریج) حرکت پذیرید) فناپذیری78 – کدام گزینه زیر از آثار ضعف وجودی معلول نمی باشد؟الف) محدودیت زمانیب) تغییر ناپذیریج) محدودیت آثارد) فناپذیری79 – نتیجه فقر وجودی موجودات ……است؟الف) تغییرب) سکونج) حرکتد) معلول80 – این سخن از کیست؟«کل قائمٌ فی سواه معلول»الف) امام سجاد(ع) ب) امام حسین (ع) ج) امام علی (ع) د) امام باقر(ع)  

81 – از دیدگاه حضرت علی (ع) «ماسوی الله، متصف به کدام صفات زیر نیستند؟ الف) گذر زمان عال تغییرشان نمی شودب) محدودیت مکانی دارندج) تغییر و حرکت دارندد) افول و زوال دارند

  82 – پاسخ فلاسفه به این اشکال معترضان برهان علی که در چه اشکالی دارد تا سلسله علل تا بی نهایت ادامه داشته باشند چیست؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) تسلسل علل تا بی نهایت، باشد شرایط ممکن استب) تسلسل علل تابی نهایت ادامه دارد زیرا به جهان غیرمادی برمی گرددج) تسلسل علل تا بی نهایت محال استد) ناگریز باید ورای تعقلات، وجود غیر مستقلی داشته باشند که همگی در پرتو آن تحقق می یابند  

  83 – آیه شریفه «ام خلقوا من غیر شیء ام هم خالقون» بیانگر کدام برهان است؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) فطرتب) علمیج) نظم د) هماهنگی  

  84 – نهایه الحکمه اثر کیست؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) کلینیب) علامه طباطباییج) علامه امینید) علامه جعفری  

  85 – نظم حاکم بر هستی، مؤید کدام مطلب است؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) معلول بودن جهان و نیاز به علت داشتنب) یکی از راه های رسیدن به وجود خداوند می باشدج) اجتماع متناقضین محال استد) برهان علیت (علت و معلول) جهان  

  86 – آنجا که قرآن، امر به دعوت انسانها در تأمل خلقت موجودات و کوه ها می فرماید: کدام برهان مدنظر است؟ /a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) نظمب) علیج) هدفمندید) هماهنگی  

  87 – آیه شریفه «فذکر انما انت مذکر لست علیهم بمصیطر…) بیانگر کدام برهان است؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) نظمب)فطرتج) هماهنگید) علیت  

  88 – این سخن امام صادق(ع) «عجب از آفریده ای که می پندارد (خداوند از چشم بندگان مخفی است» در چه بابی است؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) هدفمندی جهان خلقتب) هماهنگی جهان خلقتج) نظم جهان خلقتد) تقریر برهان نظم  

  89 – به وسیله کدام نیرو، انسان به ناظم حکیم و علیم اذعان و اعتراف دارد؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) تفکر در ساختار پیچیده موجودات جهانب) تأمل و تفکردر ساختار مجرداتج) تأمل درهسته مشترک انسان هاد) تأمل در ساختار پیچیده آدمی  

  90 – دنیای مادی براساس چه اصلی پدید آمده است؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) براساس وصول به هدف مشترک و مشخصب) از روی علم و آگاهی خداوند عالمج) بر اثر طرح و تدبیر ناظم با شعورد) بخاطر نیاز مشترک موجودات  

  91 – کدام گزینه زیر عناصر سازنده مفهوم نظم را در برنمی گیرد؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) طراحی دقیقب) سازماندهی حساب شدهج) دارای بودن کیفیت و کمیتی متفاوتد) هدفمندی  

  92 – تقریر برهان نظم به چه صورت مطرح می شود:/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) برهان نظم و هماهنگیب) هدفمندی و هماهنگی ج) علی و معلولید) خطری و نظم  

  93 – کدام گزینه زیر صحیح نیست؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) در برهان هدفمندی تأکید شده است که پدیده های منظم، همواره به سوی هدفی در حال حرکت هستندب) موجود فاقد علم و آگاهی می تواند به سوی غایتی حرکت کند که موجود دانا او را راهنمایی کندج) موجودات دارای علم و آگاهی هستند لذا برای رشد نیاز به مدبری دانا داردد) مصداق موجودات منظم انسان ها و حیوانات و گیاهان می باشند  

  94 – طبق نظر قرآن، وقتی میوه ای ثمر دهد چه قسمتی از آن باید مدنظر باشد و در موردش تأمل کنیم؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) طرز رسیدنشب) میوه اشج) گوناگونی اشد) دانه های متراکم و شکوفه هایش  

  95 – این سخن از کیست و چه استنباطی از آن می شود «زمان هر جنبده ای به دست توست و بازگشت هر آفریده ای به سوی توست» /a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) امام صادق (ع) – برهان هدفمندیب) حضرت علی (ع) – هدایت حکیمانه و عالمانه موجودات به سوی هدف معینیج) امام صادق (ع) – هدایتی دقیق و منظمد) امام باقر(ع) – اثبات ناظمی حکیم برای کل عالم96 – این تقریر از برهان نظم تأکید دارد تا ناظم حکیم را برای کل عالم اثبات کند؟الف) برهان نظمب) برهان هدفمندیج) برهان هماهنگید) برهان فطرت97 – هماهنگی مجموعه های مختلف جهان، مؤید کدام صفات خداست؟الف) علم ، حکمت، تدبیرب) علم ، حی ، تدبیرج) رزاقیت ، حی ، علمد) حکمت، تدبیر، خالقیت98 – منظور از ضمیر«هما» در آیه شریفه «لو کان فیها الهه الا الله لفسدتا» چیست؟الف) خدای خیر – خدای شرب) آسمان – زمینج) خدا – فسادد) اله – الله99 – منظور از «فساد در تکوین» چیست؟الف) انسان بودنب) غریزهج) تکاملد) هدف100 – هر نفسی بر اساس ….. حاکی از ناظم حکیم و با شعور است؟الف) عقل ب) وحیج) هدف خلقتد) علم و آگاهی 

101 – کتاب «تجرید الاعتقاد» اثر کیست؟  

الف) خواجه نصیرطوسیب) علامه طباطباییج) محمدباقر مجلسید) شهید مطهری

  102 – از نظر خواجه نصیرالدین طوسی، چرا خداوند همواره باقی است؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) زیرا وجود برای واجب الوجود ضروری است و عدم در او راه نداردب) زیرا او فوق مکان و زمان و اجسام است و خالق آنهاستج) زیرا صفت و حالت تازه ای دراو یافت نمی شودد) زیرا صفات حقیقی او عین ذات گویند و عدم و نیستی در او راه ندارند  

  103 – کدام گزینه صحیح نیست؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) صفات خدا، زائد بر ذات او نیستندب) صفات حقیقی خدا، عین ذات او هستندج) اگر صفات زائد بر ذات نباشند لازم می آید که ذات در مرحله ذات، خالی از آن صفات باشندد) چون خدا جسم نیست و رنگ ندارد و نمی توان آن را با چشم دید  

  104 – کشف و شهود از چه راهی صورت می پذیرد؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) درکب) مشاهده قلبیج) عقل و شعورد) آیات و روایات  

  105- سختترین راه شناخت الهی کدام است؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) راه عقلیب) سیردر آفاق و انفسج) قرآن و روایاتد) کشف و شهود  

  106 – روش عقلی محض را چه می گویند؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) روش فلسفیب) روش عرفانیج) روش نقلید) روش ترکیبی  

  107 – آن دسته از صفاتی که کمالی از کمالات خدا را بیان می کند؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) ثبوتیهب) سلبیهج) ذاتید) فعلی  

  108-«سلب سلب کمال» به چه چیزی برمی گردد؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) به جهل انسانب) به علم انسانج) به نوعی اثبات و کمالد) به کاستی و نقص  

  109 – صفاتی که در انتزاع آنها نیازی به تصور موجودات دیگر نیست؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) صفات ثبوتیب) صفات فعلیج) صفات نفسید) صفات ذاتی  

  110 – «خالقیت و رزاقیت» از کدام صفات الهی است؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) فعلیب) ذاتی ج) نفسید) اداری  

  111 – کدامیک از صفات زیر، از صفات نفسانی است؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) حیات الهیب) علم الهیج) قدرت الهید) رزاقیت  

  112 – علم و قدرت الهی از صفات است؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) نفسیب) اضافیج) فعلید) سلبی  

  113 – کدامیک از صفات زیر مشتمل برنوعی اضافه به غیر نمی باشد/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) حیات الهیب) علم الهیج) قدرت الهید) رزاقیت  

  114 – آیه شریفه «والله بکل شیء علیم» بیانگر کدام صفات الهی است؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) ثبوتی و سلبیب) ذاتی و فعلیج) نفسی و اضافید) ذاتی و ثبوتی  

  115 – اعتقاد به نظارت الهی از چه راهی بدست می آید؟/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

الف) علم ب) عالم غیبج) ایماند) از طریق ایمان به آگاهی و علم الهی بر اعمال و رفتار انسان ها116 – معنای «سمیع و بصیر بودن» به کدام صفت الهی برمی گردد؟الف) علمب) قدرتج) ارادهد) حی117 – آیه شریفه « الله لااله الا هو الحی القیوم» بیانگر کدام صفت الهی است: الف) علم ب) قدرتج) حیاتد) اراده118 – در کدام اراده امکان تخلف وجود ندارد؟الف) تکوینیب) تشریعیج)تشریفید) سروری119 – هدف آفرینش انسان …….است؟الف) تکامل مادیب) تکامل عقلیج) تکامل معنوی و روحید) تکامل ظاهری120 – حکمت خدا اقتضاء می کند که مرگ پایان زندگی نباشد زیرا ……..؟ الف) انسان ظرفیت جاودانه زیستن را داردب) انسان می خواهد به کمال برسدج) پیامبران بیم دهنده و بشارت دهنده اندد) انسان می خواهد جبران مافات کند 

پاسخ سؤالات تستی/a>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>>/>

تقدیم به تمام دانشجویان عزیز شب امتحانی

پاسخ سوالات اندیشه اسلامی 1 سایت نهاد
پاسخ سوالات اندیشه اسلامی 1 سایت نهاد
0

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.